Tuesday, February 28, 2012

Selamat Maju Jaya PASTI Negeri Perlis

PASTI Negeri Perlis menuju era baru dalam sistem pembelajaran sesuai dengan perkembangan dunia globalisasi kini.Sememangnya keyakinan dan ibu bapa kepada institusi PASTI ini semakin meningkat dan melebar sejajar dengan pertambahan pelajar PASTI  setiap tahun.

Sehingga bulan Februari tahun 2012 sahaja,pelajar PASTI Negeri Perlis berjumlah 900 pelajar berbanding 810 pelajar pada tahun sebelumnya.Ini membuktikan sistem pembelajaran di PASTI memenuhi hasrat dan harapan ibu bapa supaya anak-anak mereka menguasai asas ilmu agama dan ilmu alat yang lain.

Justeru itu,pihak pentadbiran PASTI Negeri mahupun peringkat pusat sendiri telah mewajibkan karnival Hari Bakat sebagai aktiviti tahunan bagi melatih dan menyungkil sifat kepimpinan dalam diri anak-anak PASTI ini.Pertandingan hafazan,pidato,nasyid,sajak dan banyak lagi menjadi slot wajib dalam tentatif Hari Bakat yang diadakan pada setiap tahun.Oleh yang demikian,ibu bapa dapat melihat sendiri kebolehan anak-anak mereka melalui media baru seperti facebook,You Tube dan jaringan telekomunikasi yang rancak berkembang dewasa ini.


Kesan dari jaringan media baru ini memperlihatkan institusi PASTI terus menjadi pilihan ibu bapa dalam mengkehendaki anak-anak mereka menguasai ilmu fardhu ain dan juga ilmu dunia secara efektif selari dengan syariat islam.

Walaupun begitu,institusi PASTI akan terus bergerak maju kehadapan dengan matlamat untuk melahirkan cendikiawan islam seperti zaman kegemilangan islam di zaman silam.Pertambahan instutusi kerajaan dan swasta yang merupakan persaingan yang sangat baik untuk PASTI bagi meningkatkan mutu dalam system pembelajarannya.

Insya Allah,semoga institusi PASTI terus bergerak dengan jayanya bersama harapan dan sokongan para ibu bapa yang tidak jemu berkongsi pandangan dan teguran bagi melihat pada suatu hari nanti PASTI akan melahirkan ulama’ dan professional ulung.

Sekian,


Mior Hassan Sazali Mior Hajjar
Pengarah PASTI Negeri Perlis

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...