Saturday, August 22, 2009

Sekapur Sireh


Bismillahirrahmannirrahim..

Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah bersyukur ke hadrat illahi kerana dengan limpah kurnianya kami dapat menghasilkan blog PASTI negeri Perlis yang tidak seberapa ini.

Penghasilan blog ini adalah bertitik tolak daripada perbincangan mesyuarat ALP PASTI negeri Perlis pada 1 Ramadhan 1430H. Memandangkan penyaluran maklumat kini memerlukan medium yang bergerak pantas disamping mengurangkan kos, pihak ALP bersepakat menjadikan blog ini sebagai entiti utama penyaluran maklumat kepada Ibu Bapa, Guru dan AJK.

ALP mensasarkan 50% daripada penduduk bandar Kangar mempunyai internet dirumah dan 30% pelanggan kami berupaya melayari internet untuk mendapatkan maklumat. Berbanding kaedah yang digunakan sebelum ini, maklumat yang disalurkan pihak ALP negeri kepada pelanggan sering tergendala dan kurang effektif. Hal ini menyebabkan pihak ALP negeri mengambil keputusan drastik bagi mengelakkan masalah berlanjutan.

Selain itu, pihak ALP negeri juga memandang serius terhadap perkembangan teknologi terkini dan berharap agar guru-guru PASTI khasnya mengambil peluang untuk belajar memantapkan ilmu Teknologi maklumat khususnya penggunaan peralatan komputer dan teknologi internet.

Oleh itu, penghasilan blogs ini diharapkan dapat memberi impak dan nilai tambah kepada masyarakat umumnya dan pelanggan khasnya di Negeri Perlis yang tercinta.

Sekian, wassalamualaikum wbt.


Berkhidmat Untuk Islam,
Admin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...